2015 and New Challenges!

janeiro 02, 2015



Last year I decided to try the 365 challenge. Around mid May I gave up counting drawings. I'm pretty sure I've made 365 drawing/illustrations (or even more). It was a good thing to actually count them for awhile and know that I was on the right track.

This year I was undecided if trying again the 365 challenge or making something else. But today I've made my mind.

Every year has 52 weeks, the challenge I want to make is 52 weeks Pattern Design Challenge.
As you probably know in Nuts for Paper I'm always creating patterns. Sometimes it's a challenge to make them work. But I rarely create patterns just for myself.

The challenge is set and the first one is already here and it's already a favourite - because of cactus!
Cactus and succulents have been a trend in the past couple years, but for me it's long time love relationship because either at my parents house or my grandparents there was always loads of different cactus and succulents. And though when I was little I fell over twice over them (the ones with pointy spines - ouch) I still like them a lot. Recently I've been trying to incorporate more cactus in my drawings. So this kind of pattern is perfect for me. (I even make it my computer background!)

Let me know in the comments what do you think about this project and themes for next weeks!
\\
O ano passado tentei o desafio dos 365 desenhos, sem grandes regras e temas. A meio de Maio deixei de contar desenhos, e quando me dei conta estava quase 100 desenhos atrasada e acabei por desistir. Mas tenho a certeza que fiz 365 desenhos/ilustrações diferentes, senão mais. Foi bom contá-los durante um tempo e ter a noção que todos os pequenos desenhos e esboços contam. Aliás penso que nem tinha a noção de quantos desenhos fazia.

Este ano estava indecisa se tentava repetir o desafio de 365 desenhos ou se fazia algo diferente. Mas hoje decidi-me!

Todos os anos têm 52 semanas. Já tenho visto vários desafios semanais em vez de diários. Por isso decidi experimentar. O desafio é criar 52 padrões diferentes ao longo do ano. Como devem saber na Nuts for Paper estou sempre a criar novos padrões, mas raramente o faço para mim.

O desafio está lançado e o primeiro está feito, e já é um favorito, simplesmente porque têm cactos!
Os cactos e as suculentas estão na "moda" já à um par de anos, mas para mim são uma paixão muito antiga! Desde pequena que estou sempre rodeada de cactos, seja em casa dos meus pais ou na casa dos meus avós. E apesar de vários acidentes com os mesmos (mesmo com aqueles cheios de picos que se enfiam na pele e não se vêm mas doem e bastante!) continuo a gostar muito deles. Mais recentemente tenho tentado incorporar desenhos de cactos nas minhas ilustrações. Por isso este padrão é perfeito para mim. (é tão perfeito que é o meu fundo do computador e capa no facebook!)

Deixem as vossas opiniões nos comentários sobre este desafio e sugestões de temas para  as próximas semanas!

#1 Week - Pattern Design Challenge - Potted Cactus



You Might Also Like

1 comentários

Deixe aqui o seu comentário // Leave us a comment

Bites & Bits August 32-35/52

August was a roller-coaster. A good roller-coaster. I started the month by installing new shelves on my Studio. I did it by myself and I...

Seguidores

Follow
© a outra mafalda 2013 - 2017. Com tecnologia do Blogger.